torsdag 6 april 2023

Utskällda!

Utskällda blev alla små påsk-käringar, gubbar, påskharar och andra små utklädda barn, som ringde på dörren för att lämna teckningar och tigga godis. Lilla vovven har varit helt galen, det har knappt gått att höra vad dom små liven säger. Men det är väl heller inte så mycket mer än "Glad Påsk".
Maken och jag har ägnat dagen åt att flytta möbler. Äntligen, efter ett års lagring i mitt vävrum, har jag blivit av med väntrums-sofforna som stått staplade där. De är snygga, design-soffor, men inget som man har hemmavid att mysa i, därför har annonsen på Blocket inte gett något resultat. Jag tog istället kontakt med en auktionsfirma, så nu har vi kört dit dom. Och jag hoppas verkligen att dom blir sålda, så jag slipper få tillbaka dom! Passade också på att kränga svärföräldrarnas gamla kristallkrona från 50-talet. Den har hängt i dotterns rum, men när det nu är vävrum, passade den inte längre så bra in. 
När vi ändå hade en släpkärra så svängde vi förbi dotterns arbetsplats och hämtade upp ett bord, som hon fått köpa billigt. Inte precis vad som behövdes här hemma, just nu, men förhoppningsvis går det att skruva isär och lagra nere i källaren, tills hon får tag på lägenhet. Just nu står det mitt i hallen! Vi får väl se om dottern snubblar över det när hon kommer hem från ännu ett AW framåt nattkröken.....


 Det var grannfrun som efter att ha inhandlat påskägg till alla sina barnbarn sa till mig; -Men du virkar väl förstås dina! Nu hade jag inte tänkt göra något alls till påsk, men så gav hon mig idén och jag letade garn i gömmorna och tillverkade fem små påskharar. I dem har jag tänkt ställa plastmuggar fyllda med popcorn först och senare med lite godis. På annandag påsk kommer alla hit för en lunch.

Men innan dess ska vi i morgon ha två av barnbarnen här ett dygn och har en utflykt planerad. På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar