torsdag 20 april 2023

Andra tider


I går köpte jag två stycken majblommor av en liten pojke i 9-10-årsåldern som stod utanför Ica i Insjön och sålde. Nuförtiden betalar man med swish och dom kostar 30 kr/styck. Har för mig att jag sålde dom för en krona/styck. Men det var visserligen 1965. Då fick vi dessutom gå runt i trappuppgångar och ringa på. Förutom att ungar nuförtiden inte skulle få göra det för sina föräldrar av rädsla för allt möjligt, så skulle det ju inte fungera, eftersom alla uppgångar har portkoder. Andra tider!

Jag fick problem med uppkopplingen mot nätverket när jag var i Insjön så kunde inte komma ut och skriva här på bloggen. Men nu är vi tillbaka i Uppsala. Döttrarna ska åka till goda vänner i Stockholm till helgen. Maken och jag ska passa barnbarn. Och det är grändstädning. och vi ska på restaurang och fira brorsan. Och vi ska skjutsa på träningar i fotboll och gympa och så är det våruppvisning för Uppsalaflickorna -ursäkta GCF, heter det nuförtiden. Andra tider!

Men andra tider, det är ju nu. Mina tider. Man får försöka hänga med.

På återhörande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar