torsdag 23 mars 2023

Ögon-godis

Sångsvanar i skyn....


Rådjur på åkern.


Helg-bukett i huset.


 Ögon-godis, eller hur?!  Händelser en vanlig torsdag i Mars. Jag har ägnat mig åt fönsterputsning i detta vackra hus, och konstaterat att det är hög tid att börja kitta och måla om alla fönster. Ett sådant här gammalt vackert hus kräver sin omvårdnad. Och just underhållet längtar jag inte direkt efter,  hur mycket jag än älskar den här typen av hus. Jag får nöja mig med att komma hit och tillbringa tid, och då är det t om roligt att putsa fönster!!

Imorgon kommer maken hit och på lördag morgon ska vi resa vidare mot nya mål. Vi har hyrt ett litet hus i Grövelsjöfjällen och ser fram emot långa skidturer på kalfjället med matsäck och näsan mot solen. Åtminstone någon dag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar