söndag 19 mars 2023

Krigaren får vila


Igår hade farfar och Charles 4 år en riktig mys-dag! Först bjöds pannkakor på café, därefter biomatiné med popcorn (Bamse och vulkanön) och så hem till radhuset och bygga duplo.


Senare slöt pappa och lillasyster Eva upp. Det spelades spel,  vi skålade i cava för namnsdagsbarnen Edmund (mellannamn för farfar och pappa) och slötittade på bandyfinalen.


Farmor stod i köket och lagade till middagen och fick emellanåt kavla deg till baksugna barnbarn. För övrigt stack hon knappt ut näsan utanför dörren utan linkade försiktigt omkring inomhus. I torsdags på yogapasset höll ledaren ett lite mer dynamiskt pass med ett snabbare flöde av olika utmanande krigarpositioner, vilket jag kände var lite jobbigt för mina knän. I fredags hade jag ett ömt högerknä, vilket väl inte blev bättre av gym och hundpromenader, så från fredag kväll var det mer ont och stelt. Igår letade jag fram en tub Voltaren i medicinlådan som jag masserade in i knävecket, sen tog jag det som sagt lugnt. Det är lite bättre idag, och jag tänker fortsätta ta det lugnt. I eftermiddag ska jag ta tåget till Insjön. Nästa vecka är planen att gå långa promenader med bulldoggen Frasse, så då gäller det att vara smidig och smärtfri!
Krigaren får vila!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar