fredag 10 mars 2023

Mars-Vinter!



 Bättre sent än aldrig! Vi fick snö tillslut, så pass att det gick att plocka fram längdskidorna och staka ut i Hågadalen. Dom hade t om kört med spårmaskin. De senaste dagarna har det fallit säkert 3 dm snö, dock är den så fluffig och lätt så att i spåren tittade Upplandsleran fram här och där, vilket gjorde att skidorna fick en otrevlig beläggning av lera och is mot slutet av åkturen, och det blev lite trögt och dåligt glid.  Men innan den kom så var det ljuvligt! 

Och när man har åkt skidor, så är bastu och en kall öl pricken över i! Jag tycker nog att den här helgen fick en alldeles fantastisk start!

Ikväll får vi för första gången, sedan hon flyttade in, ha yngsta dottern hemma! Hon har annars varit en riktig partypingla och är ute och roar sig både fredagar och lördagar. Förra söndagen sa hon; -Mamma, om jag får för mig att jag ska ut nästa helg så påminn mig om hur jag mår idag!  Men  (som den  kloka moder jag är) där sa jag att den saken får hon sköta själv, hon fyller ändå 28 år om några veckor och måste fatta egna beslut!  

Kanske tycker hon det är mysigt att sitta hemma med sina gamla föräldrar och äta Taco-paj....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar