fredag 3 mars 2023

Bubbel & Babbel!

 Syjuntan som jag var medlem i under 4-5 år, den löstes upp i samband med pandemin. Medlemmar har flyttat från stan, slutat arbeta och gått skilda vägar. Och så ska den nog förbli. Men jag fick en idé om att vi, för en kväll, skulle återförenas. Om inte annat för att "få ett avslut" och uppdatera oss om varandras liv och leverne. Så för ett tag sedan skickade jag ut en inbjudan om en kväll med "Bubbel & Babbel". I går kväll var det dags!


Och vilken trevlig kväll det blev!
Jag hade dukat upp snittar och kylt cava, och i fyra timmar ljöd radhuset av prat och skratt. Till och med hon som flyttat till Umeå, hade bemödat sig om att resa ner för att få vara med. En ringde sig sjuk men vi var sex glada tanter som babblade på om ditt och datt och skrattade så tårarna sprutade.
Aningen sämre var dom på att dricka bubbel, men det  gjorde att maken och jag kunde skåla in helgen nu i eftermiddags.
För nu är det första helgen i vårmånaden Mars! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar