måndag 13 mars 2023

Multitasking


 Så här såg det ut på köksbordet idag! Kreativt eller bara rörigt?

Jag hade börjat dagen med att prov-virka en påskhöna av gamla garner. Sedan tog jag vid att skriva veckomatsedel och inköpslista. Och äntligen startade jag med omplantering av alla krukväxter. Jag köpte jord för en månad sedan, men har dragit mig. För jag vet exakt hur stökigt det blir, med jord överallt. Så hade jag en tvätt igång och började laga tre par byxor som skulle få nya fickpåsar och knappar och lappas i nött rumpa.

Nu, så här efter middagsdisken, känner jag mig nöjd och tycker att jag fick väldigt mycket gjort. Även om det var stökigt ett tag, och jag fick lov att ta fram dammsugaren för att bli av med jorden som jag dragit runt i nästan hela huset. 

Det känns som att det är vår på gång på fönsterbrädorna, även om blötsnön har vräkt ner hela långa dagen. Har fått många nya sticklingar och det blir spännande att följa de växter som är nerklippta och omplanterade, duschade och uppfräschade.

Nu ska jag brygga te och titta på Husdrömmar! Och BARA göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar