onsdag 22 mars 2023

Påskpyssel

Idag har jag fortsatt med virkningen till mina små påskharar. Och eftersom harar har små runda svansar så gjorde jag följande;


Vände en stol upp och ned och lindade runt ullgarn, som jag sedan knöt om på lika många ställen som jag behövde garnbollar.


Sen fyllde jag vattenkokaren och lät varje boll hänga in för att bli ångade.


Efter ett tag tog jag ut en och en och rullade som en boll i handen. Sen fick jag ta saxen och frisera till dom lite.


Och så var det bara att fästa på varje liten hare.


 Av samma ullgarn virkade jag luftmaskor och fäste varje liten hare med jämna mellanrum. Klart! Tänker att den här blir gullig i en dörröppning, i ett fönster eller över ett bord till påsk.

Och som om jag inte rullat nog med bollar idag, så ska jag strax ställa mig och rulla köttbullar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar