onsdag 22 juni 2022

Tro det, den som vill

 Jag väcktes redan klockan 5 av att rullgardinen fladdrade och smällde mot fönsterkarmen och regnet smattrade mot rutan och in på golvet. Sömndrucken fick jag ta mig ur sängen och stänga fönstret, sen somnade jag om.

Idag fick vi äta frukost inne i köket och när hunden skulle rastas var det fleece-tröja och regnjacka som gällde. 


Men allt har sin egen charm! Naturens intensiva grönska blir en aning dovare i nyansen, men är fortfarande lika vacker.


Och det finns inget bättre väder för matlagning. Särskilt inte i det här köket!!  Jag gör en spansk, het köttgryta på älg som står på långkok för att avnjutas till ett glas rött framåt kvällen.
Då när dottern kommit från jobb och träning och maken anlänt från Uppsala.
Fram till dess sitter jag och läser en bra bok i soffan med Frasse, bulldoggen, liggandes intill.

Och i morgon "lovar" SMHI att det ska bli strålande sol och 27 grader varmt!
Tro det, den som vill.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar