söndag 26 juni 2022

Sommaren har bara startat


 Så här skulle jag vilja tillbringa kvällen!! Termometern har snuddat 30-gradersstrecket idag och det har varit så varmt! Skulle vilja säga att det är skönt, men jag är rädd att jag tycker det är för varmt. Är ingen soldyrkare av rang, eftersom jag dels lätt får soleksem och dels blir trött och tung i huvudet och inte orkar göra just någonting när det blir för varmt.

Natten som gick var inte heller nådig!  Ett gammalt trähus från början av 1900-talet släpper in solvärmen och när sovrummet ligger på övervåningen så hjälper det inte att man öppnar alla fönster på vid gavel. Har legat utan täcke alldeles naken på bara ett tunt sidenlakan, men ändå varit genomsvett och med jämna mellanrum fått dricka vatten och torka svett ur ögonen. Vi åkte till Uppsala direkt efter frukost för att slippa den värsta midsommartrafiken. Nu har vi packat upp, tvättat några maskiner och så sitter vi i skuggan. Maken förbereder en sommarfest som han ska ordna på sitt gamla jobb nu på onsdag och jag har målat tånaglarna och kikat lite på min kommande resa. 

Och  om ett par timmar ska vi äta het chilipasta med räkor och dricka kallt, vitt vin ute i trädgården och sitta ute så länge som vi orkar. För de här sommarkvällarna efter en varm dag, dom är helt ljuvliga! 

Den här sommaren är fylld med trevligheter och äventyr, och den har bara startat. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar