söndag 12 juni 2022

Ett bra avslut på en bra dag!



Idag har jag suttit och broderat prickar och streck. Från morgon till sen eftermiddag, med lite avbrott för att hänga tvätt, brygga kaffe, fixa lunch och så en timme vid Pension.se, där jag experimenterade med lite olika upplägg för pensionsuttag.
Prickarna sitter på tovade smultron, strecken är till gräs-axen som är tovade "korvar" i mörkt grönt. Jag har nu tre "smultron på strå",  presenter till mina närmaste arbetskamrater som jag nu ska skiljas ifrån. Tänker att det är bra sommargåvor som kan passa till midsommarpynt.
Det är otroligt behagligt att bara sitta och brodera en hel dag. Låta tankarna komma och gå och så emellanåt lyssna på en bra pod. 
Jag hade hoppats få åka till Mora folkhögskola om 2 veckor och gå en kurs för Karin Derland, en otroligt duktig brodös. Förra året blev kursen inställd pga pandemin, i år hamnade jag på reservplats och kom inte med. Kanske kan det bli "tredje gången gillt" till nästa sommar. Då kanske jag behöver lite ny inspiration efter ett år hemma.

Ikväll behöver jag inte laga mat. Sonen vill bjuda på drink och middag som lite tack till makens hjälp med altanbygget, och jag får följa med på köpet! Vi ska få pizza med deg som stått o jäst i flera dagar, gjord på specialbeställt italienskt mjöl, och så gräddas dom i den vedeldade uteugnen som kommer upp i 450 grader. Alltså, jag kommer aldrig mer att göra pizza hemma, för dom som sonen gör är toppklass!

Ett bra avslut på en bra dag helt enkelt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar