söndag 3 april 2022

Vårt NU är det viktigaste vi har!



Den här anteckningsboken fick jag i födelsedagspresent av äldsta dottern efter att vi tillsammans varit på träningsresa med Springtime travel till Turkiet. Vi hade lyssnat på en föreläsning med Mia Törnblom som pratade om vikten av att boosta sin självkänsla. Att varje kväll innan man somnade, skriva ner tre saker som man var tacksam över efter dagen som gått. 
Nu använde jag den inte till det, (men jag anammar den där tacksamhetsövningen varje kväll ändå, för jag tänker alltid på 3 bra saker som hänt under dagen). Det här blev istället en bok som följt med mig på andra  träningsresor där jag skrivit anteckningar från föreläsningar, hälsotips, recept eller dylikt.
Nu, så här en stilla söndagseftermiddag i soffan hemkommen efter en långpromenad, så tog jag fram den för att göra lite vår-planering. När jag slog upp den så hamnade min blick på en sida med anteckningar om Attraktionslagen, från en föreläsning med Lili Öst på Mallorca och den senaste träningsresan jag var på. "Bli medveten om vad som händer på insidan -dina egna inre processer med förväntningar, förhållningssätt och fokus. Ta ansvar. Hitta nya sanningar. Ha tillit och börja se andra saker för att bryta det negativa. Vårt Nu är det viktigaste vi har!"
Så mycket klokskaper jag fått med mig i livet! Ibland är det bra att gå tillbaka och påminna sig om det!


Men ett DÅ kan man alltid kika tillbaka på och bli glad av! Som den här sängfösaren i fredagskväll, efter arbetsvecka, barnvakt och middag. Och det här konjaksskåpet som jag älskar. Nåja, det innehåller även whiskey. Vi bodde på ett vandrarhem i Laxå för många år sedan där en möbelsnickare lagt ut foton och sitt visitkort. Vi blev så förälskade i den här möbeln att vi beställde oss ett skåp, nu har det hängt med oss i över 35 år!


Och jag blev så glad för den här buketten jag fick igår när....


det var födelsedagskalas för en 27- och en 32-åring. Det blev drinkar, grillade vilthamburgare med tillbehör och både tårta och glass för elva personer. Sen blev det paketöppning, mer drinkar och spelkväll med både frågesport och kortspel.


Och så har vi det viktiga nuet!
 Sonen skickade nyss en bild på mitt barnbarn innan hon skulle iväg på gymnastikuppvisning med rymdtema. Hon visade smakprov igår och det är riktigt avancerat där hon utan att blinka går ner i split och spagat, hjular och står på händer. 
Jag ska nu fortsätta min vårplanering, för om ett nu ska bli som vi vill, så kan det ibland behöva lite hjälp på traven!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar