måndag 25 april 2022

Tålamod är makt

 Idag har jag varit på neurologen för undersökning av min skakiga hand.  7 månaders väntan efter att remissen skickats från vårdcentralen. Nu har jag fått blodtryckssänkande medicin som jag ska äta minst 3 månader för att se om det ger något resultat. Det gäller att ha tålamod! 



En vanlig biverkning är tydligen orkeslöshet..... 

Så då tänkte jag att det lika bra är att köra hårt idag, innan jag börjat medicinera! Jag cyklade till badhuset och simmade mina 50 längder innan jag cyklade hem och slängde ut mattorna och drog fram dammsugaren och började städa. Sen skrev jag veckomatsedel och åkte och handlade och slängde skräp på miljöstationen. Därefter svängde jag ihop en rotfruktspaj till middag. Efter middagen fick jag cykla över till barnbarnen och vara jourhavande farmor ett par timmar. När jag kom hem rensade jag i trädgården, klippte ner gamla växter och krattade bort torra fjolårslöv. Nu har jag suttit och gått igenom kalendariet och läst mejl inför arbetsveckan. Maken är på fotboll så jag ska fixa lite kvällsfika till han kommer hem. 

Sen ska jag ta min första tablett.

Men jag tänker att om jag inte känner efter, eller tänker att jag kommer att vara fylld med energi. Då ska det nog gå bra.

Och så ska jag ha tålamod! Tålamod är makt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar