tisdag 26 april 2022

Min bästa tid är nu (eller i alla fall snart...)


 Jag fick en bukett pion-tulpaner av min syster i lördags. Nu pryder dom vardagsrumsbordet, blommornas tyngd gör att varje blomma välver sig ner över vasens kant. Så vackra!

Jag välver mig lite ner över vardagens kant också, huvudet känns lite tungt och nacken ömmar. Det är händelser på jobbet som gör detta. Händelser som jag anser behandlas galet, men som jag inte kan göra något åt. Det är i sådana stunder som jag tar fram mitt zooma-ut-perspektiv!!

Idag förstorade jag upp och kopierade upp en almanacka som jag fr om nu kommer att stryka över, alternativt klippa bort, dag för dag. Nu räknar jag verkligen ner!! Det är faktiskt bara 25 dagar kvar med elever, imorgon ska jag ta reda på hur många dagar efter skolavslutningen som jag ska jobba. Sen ska jag börja stryka.

Har redan börjat planera in aktiviteter för höst-terminen. Roliga saker! Jag börjar tro att;

MIN BÄSTA TID ÄR NU (SNART)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar