torsdag 9 december 2021

När något negativt blir positivt!


När morgonsolen färgade himlen och jag tittade på mobilen så hade jag igår kväll kl 23 fått meddelande på 1177. Ett negativt svar, jag har inte covid! Tack och lov!
Tog kontakt med skolan, skulle inte hinna till första lektionen, men nästa lektion efter lunch skulle jag ta.


Så jag hann sticka färdigt lilla vovvens nya tröja, fästa trådar och blocka. Och jag hann städa hela huset och koka en broccolisoppa till middagsmålet.


Så bästa fikat kl 11, när värsta städningen var gjord, med extra starkt kaffe, saffransbulle och tända ljus,  oerhört tillfredsställande känsla.

Inte fullt lika tillfredsställd kände jag mig när jag cyklade hem från jobbet vid 18.30 ikväll. Vi har ett relativt nytt betygssystem på skolan, och jag gjorde bort mig och råkade "låsa" två klasser, när jag bara skulle spara. Så nu har jag lite att rådda med imorgon. Lite tid, många arbeten att bedöma, ingen bra kombo. Men, men, det är de näst sista betyg jag någonsin behöver sätta.

Och så är jag så tacksam över att det inte var covid den här gången, bara en vanlig förkylning.
Så negativt kan alltså vara väldigt positivt!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar