söndag 19 december 2021

Jag kommer vara ful i jul

Det gick inte så bra idag. 

Julbrödet jäste dåligt och blev till fyra tunga och kompakta limpor.

Julköttbullarna blev fina till utseendet, små och runda, men dessvärre ganska smaklösa. Jag hade förmodligen i för lite salt och kanske en gnutta för mycket med kryddpeppar.

När jag skulle stoppa in Janssons frestelsen i frysen, så fick den inte plats.

Men det lär väl bli jul oavsett.

Döttrarna håller i alla fall på att förbereda jul med klass, på Vintergatan i Insjön. Dom har huggit gran i skogen, dom har suttit vid öppen eld och bundit dörr-kransar och druckit varm choklad och idag har dom gjort julgodis, planterat julgrupper och klätt granen. Till det gosar dom med hundarna och dricker bubbel. Jag får vara med via snap, och det värmer mitt modershjärta!

Sen får man hoppas att man får delta på riktigt också! Idag har jag lämnat in mitt covid-test, så nu är det bara att invänta resultat.

Men jag fick stanna hemma ifrån barnbarnets 3-årskalas som maken traskade iväg till på eftermiddagen.

Och jag har ringt återbud till frisören och nagel-terapeuten imorgon.

Jag kommer vara ful i jul....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar