onsdag 2 juni 2021

Solnedgång



 Dessa magiska sommarnätter! Snart, snart tänker jag njuta ännu mer av dom! Om 2 1/2 vecka har jag sommarledigt!

Ikväll kom jag från jobbet strax efter klockan 20. Maken hade fått vänta med maten stackarn. Vi satt ute och åt, och så upptäckte jag att min mobiltelefon blivit kvar på jobbet. Dottern och jag tog kvällskiss-promenaden med Frasse tillbaka till jobbet.  Fortfarande satt kollegan kvar vid bedömningshögarna. Det är mycket nu! 

Min mobiltelefon hade hamnat i en av högarna med elevarbeten. Stoppade den i fickan och så promenerade vi hem för att brygga te. Solen var på väg ner kl  21.58,  och färgade himlen magiskt vacker. Det doftade av syren och kaprifol. 

Nu ska teet drickas upp och sen väntar sköna sängen! Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar