söndag 20 juni 2021

40 år sedan......


 För  fyrtio år sedan togs det här fotografiet! Den gamla tandemcykeln (modell Nordstjärnan) finns kvar, och idag fick vi anledning att dra fram den från sin undanskymda plats bakom komposttunnan,  tvätta av den, pumpa däcken och olja kedjan. Våra goda vänner ville låna den, då hon fått problem med sina händer och handleder, men har benen i behåll. Så om hon får sitta där bak, så kan han sitta fram och styra och hon behöver bara trampa. På den tiden som det begav sig, satt ju undertecknad där bak och virkade lakansspets....... Herregud vilken nörd jag var!!

Det blev cykel för mig och maken idag också. När våra vänner dragit iväg med tandemcykeln så tog vi våra mountainbikes och drog iväg. Samma runda som jag avklarade på 5 1/2 timme igår, den gjorde vi på 1 1/2 timme idag. Det går undan när maken cyklar!! Och vinden var varm som från min hårfön. Och dofter från utslagen jasmin och vitmåra kittlade näsborrarna. Ljuvliga juni!

Och nu är väskan packad och jag och yngsta dottern är redo för att resa upp till Insjön imorgon förmiddag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar