torsdag 3 juni 2021

500 % done with today....


Kom hem efter klockan 21 ikväll, då var alla betyg satta, men jag kände mig inte 100 % nöjd. Är så besviken på flera elever som lovat och lovat att lämna in i tid, men som ändå inte gjort det. Elever som jag jagat och verkligen gett flera chanser. Betygen måste ändå sättas, och jag har fått göra så gott jag kan. Gäller att vara beredd till tänderna när dom kommer imorgon och har en massa anledningar till varför dom inte.... Nu är det för sent att ändra. Samtidigt har jag kanske varit lite orättvis, för någon elev har fått en höjning trots att dom inte lämnat in utvärdering, men samtidigt har det bara gällt riktigt bra arbeten.
Jag tänker att om jag någonsin i framtiden saknar mitt jobb, då ska jag minnas dessa betygsättningsdagar.

Nu gäller det bara att ta sig igenom resterande arbetsdagar. 
En och en halv dag med vanliga lektioner sen är det olika aktiviteter fram till avslutningen och så en dryg veckas efterarbete.
Men först; Imorgon ska vi på en överraskningsmiddag och på lördag ska vi ha examenslunch för yngsta dottern här hemma.
Jag åter kommer på söndagkväll, förhoppningsvis en smula mer alert.....
Nu är det godnatt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar