torsdag 10 september 2020

Hålla avstånd


Vi var några stycken som stod och väntade på att vattengympan skulle starta när en kvinna plötsligt dök upp och började prata om bubbelbadet. Det verkade som hon pratade med de två kvinnorna som satt på bänken bredvid mig, så jag trodde dom kände varandra. Sen gick hon iväg men kom tillbaka och sög in mig med blicken. Hon ställde sig dessutom aningen för nära för att det skulle kännas bekvämt. Hörde inte vad hon sa och kände mig lite obekväm så jag började spana efter om inte min väninna skulle dyka upp. Då tog hon ett steg närmare ändå och utbrast; Har du gjort något roligt på senaste tiden då? Jag blev ju tvungen att säga något och eftersom jag uppfattat att hon pratat om corona-tiden så berättade jag att jag fortfarande arbetade och att allt var som vanligt. Själv var hon pensionär och hon pratade på om sommarstugor och resor. Sen fortsatte hon och sa att hon missat förra gången för att hon somnat, och det tyckte hon visst var väldigt roligt för hon skrattade högt och länge.
Alltså jag ville verkligen inte vara otrevlig, men det kändes inte bra, så när min väninna äntligen dök upp kände jag mig räddad och kunde flytta mig undan den här kvinnan. Som väl säkert var kontaktsökande och harmlös, men alla har vi ju våra bekvämlighetszoner. Och så ska vi ju faktiskt hålla avstånd pga pandemin också!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar