måndag 7 september 2020

En bättre helg i september


Inte kunde jag ana att jag skulle få en dotter med så gröna fingrar! Uppe i Insjön på Vintergatan 7 rådde en överdådig blomsterprakt! 


I varje rum av huset stod vackert arrangerade  buketter med dahlior och ljuvligt doftande luktärtor. 


Och fullmånen sken upp vår väg när vi efter en härlig fredagsmiddag tog sena kvällspromenaden med bulldoggen Frasse.
Jag var egentligen bara på genomresa, för mitt mål denna helg var ju Orsa Grönklitt.
Där har min kära syster, sedan flera år tillbaka, fyra veckor i en andelsstuga, och nu skulle jag få komma upp och hälsa på. Och jag valde rätt helg, för vilket ljuvligt väder vi fått njuta av!
Vi har vistats utomhus de flesta av dygnets timmar. Besökte rovdjursparken och fick möta både järv, olika sorters björn, snöleopard, tiger och berguv. Gick långa promenader runt i landskapet och badade i Rädsjön. Och så blev det systerprat förstås. Och god mat. Och rikligt med vin.





Och till den här bilden skrev jag på instagram;  Ska vi kalla oss äldre damer numera? Vi som pratar bebisspråk med snöleopard och berguv. Vi som visslar och sjunger medan vi går på tur, Vi som utan att tveka badar i september. Och det den ena tänker, det säger den andra. Nej vi är nog bara mogna ungdomar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar