onsdag 9 september 2020

Baka, baka, kaka


En sådan här dag när jobbet bestått av möten och digitala utvecklingssamtal samtidigt som regnet strilat utanför fönstret, ja då fick jag ingivelsen att ägna kvällen åt kakbakning!

Lite knasigt egentligen, med tanke på att vi under middagen talat om människor i vår omgivning som testar olika typer av dieter. Maken hade läst om en kokbok som Tareq Taylor just givit ut, där han skriver om hur maten kan påverka vår hälsa. Och så enades vi om att vi faktiskt äter ganska bra i vårt hushåll. Väldigt varierat och förhållandevis nyttigt med vitaminer, fibrer och proteiner.

Men vad gjorde jag alltså då, efter maten.....
Hade förberett en rödbets- och getostpaj till imorgon kväll. Fortsätter med utvecklingssamtal, kommer hem ganska sent och ska iväg på vattengympa, så jag ville ha maten färdig, bara att mikra.
Och eftersom ändå ugnen var på så svängde jag ihop en kakdeg.
Ja, sån är jag. Så nu blir det te och kaka.
En special-diet!




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar