fredag 11 september 2020

Arbetsveckan är slut

En arbetsvecka är slut, och jag känner mig också rätt slut. Har insett att jag kanske tagit mig vatten över huvudet när jag utökade det teoretiska arbetet för årets niondeklassare. Det innebär visserligen att några av lektionerna är lugnare, men samtidigt innebär det att jag har massor av efterarbete,  bl a  i form av rättning av texter, vilket tar en otrolig tid och kraft av mig. Stannade kvar efter sista lektionen och gick igenom en klass, vilket tog 2 timmar. Nu har jag tre klasser kvar.
Jag sparar det till nästa vecka.
Kom hem till ett tomt hus, eftersom maken är på Marholmen denna helg. 
Jag hällde upp ett glas vin och satte mig i trädgården och ringde yngsta dottern och sen gick jag in och lagade en tryffelpasta med kyckling och parmesan.
Tände doftljus och spelade Mando Diao.
Tvättade en maskin.
Tittade på olika inspelningar av musikuppträdande på You Tube. Och så lär det bli ett tag framöver. Imorgon skulle t ex kulturnatten varit, men pga pandemin så sker den i mindre skala och enbart digialt.
Vad är då vitsen, kan jag tycka.
Vi får väl se hur det blir i verkligheten. Imorgon behöver jag ner på stan, så jag får väl utvärdera i morgon kväll. 
Det är kolmörkt utanför fönstren och dags att gå till sängs. Solen gick ned redan 19.20.
Bjuder på en sommarnattsbild från midsommarafton, tagen strax innan midnatt. Det var ljusare tider då.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar