torsdag 6 augusti 2020

Vi far dit vindarna bär oss i lagom fart!

Idag har huset varit fullt av barn och hundar. Det har ätits våffellunch i trädgården, och vi provsmakade drottningsylten jag kokade igår. Sen skulle det sys. 6-åringen skulle ha en buktalardocka i form av en apa och 5-åringen skulle ha ett par shorts. Den andra 5-åringen lyckades jag skjuta upp sömmandet för och 1 1/2-åringen nöjde sig med att leka med knapparna. Så var vi till lekplatsen och så skulle det badas och lagas middag. Litegrann skar det i hjärtat på farmor när 6-åringen ångrade sig med badet i sista sekund. Nu är han stor och vill inte visa sig naken. Så fort det gick!

Mitt i allt detta så fick jag ett sms från juveleraren som berättade att min ring kommit.

Med blåbärsfläckiga jeans, trasiga tofflor och gräddfläck på tröjan. Med paddelvalkiga händer, trasiga naglar och avskavt nagellack. Med håret på ända och kladdiga solglasögon. Så cyklade jag och hämtade min ring.
Just i år är det faktiskt 45 år sedan jag träffade min Kjell. Så vad passar bättre än en diamantring för kärleken!?!!
Och nu har vi packat igen. Det ska bli finväder i helgen, och vi vill hinna med en kajaktur till den här sommarledigheten.
Vart vi ska? Vi far dit vindarna bär oss i lagom fart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar