tisdag 11 augusti 2020

Rutiner kan också vara skönt!

 

Den här bilden inledde arbetsdagen! Sen följde möte på möte, föreläsning och möte på möte. Så nu är man igång med ett nytt läsår. Med nya utmaningar. 

Idag har jag också anmält mig till vattengympa, så nu ska det bli träning av, åtminstone en gång i veckan. Och vattengympa tänker jag är skonsamt för rygg och knän. Det blir roligt.

Och så blir det bra att få rutin på vardagsmat. Inte så mycket vin och kaffebröd.

Idag kokade jag blomkålssoppa och bakade ett bröd. Satte degen i morse som sen fick jäsa i kylskåpet till jag kom hem. Kolla på  råglimpa och prova. Det var lätt som en plätt och gott!

Passade också på att göra en rabarberpaj, så den ska vi ta nu till kvällsfikat.

Sen gäller det också att gå i säng tidigare än man blivit van vid. Omställningen kan ta emot och kännas lite motig men rutiner kan också vara skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar