måndag 10 augusti 2020

Your angel is here


Det låg en hel del fjädrar i vattnen runt Stendörrens nationalpark. Kanske betyder dom alldeles något särskilt, som att min skyddsängel vakar över mig?! 
Eller så är det bara sjöfåglar som ruggar....
Man kan ju välja att tro vad man vill.
Jag behöver en ängel som vakar över mig nu när jobbet sätter igång. En som ser till att hålla mig lugn och i balans och inte låter ekorrhjulet snurra så fort att jag tappar balansen.
För jag vet ju att det är av och det är på. 100 procent på. Och det är väl som det ska. Att vara lärare och handleda ungdomar, det kräver sin kvinna, eller man. Det är ett viktigt och värdefullt arbete. Dom där ungdomarna behöver ansvarstagande och engagerade vuxna som bryr sig. 
Och jag ska göra mitt bästa. Jag ska vara medmänniskan som finns där.
Och jag ska behålla balansen och minnas att min skyddsängel finns där och vakar över mig.
För hon har tappat en fjäder i vattnet bredvid min kajak som ett tecken!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar