söndag 23 augusti 2020

Guldkanten i tillvaron!

Jag är helt såld på Mando Diaos senaste skiva "I solnedgången". Den går på repeat hemma hos oss sedan någon månad tillbaka.
Och det var den här helgen dom hade utsålda hus i Dalhalla. Det vet jag för att deras konsert gjorde att nästan varenda hotellrum i Tällberg var bokat redan i januari. Vi hade svårt att hitta hotellrum till bröllopet, som skulle stått igår.
Men nu blev ju båda arrangemangen inställda. 
Och jag bara vet, att nästa konsert som Mando Diao ger, då ska jag försöka få en biljett.
Den här skivan är bland det bästa nygjorda jag hört på mycket länge! Både musik- och text-mässigt!


Extra skönt just nu att sitta ute i korgmöblerna med ett glas vin och lyssna! Det har varit en intensiv helg. 
Gårdagens lunchgäster dök upp  ganska många timmar försent, så "lunchen" blev 19.30 och då hade samtidigt barnbarnen anlänt. Det skulle göras popcorn och läsas saga, borstas tänder och badas samtidigt som paellan serverades och vi hurrade och sjöng, eftersom gästen fyllde år. 
Med en femårings arm runt halsen och senare samma femårings fot i ansiktet försökte jag få min skönhetssömn. Men busiga 6-åringen hade mixtrat med farfars klockradio, så alarmet gick 05.45. Det skulle gräddas plättar till frukost, följas på fotbollsträning och sys en tröja, så tiden fram till lunch försvann snabbt. Sen dök kusinerna upp och vi gick till skogsläntan för kojbygge, vi pallade äpplen och lekte på lekplatsen innan eftermiddagsfikat. 
Föräldrarna har styrt upp en visning av sitt hus, eftersom dom har köpt nytt och ska flytta. "Spännande" i dessa dagar. Intresset för deras hus var stort och jag håller tummarna för att dom får bra budgivningar.

För omväxlings skull är det bara maken och jag hemma till middagsbordet, och lyxigt nog blev det paella kvar från igår, så middagen svängs ihop på ett ögonblick!
Och det bästa av allt är förstås att jag är ledig imorgon!! Min måndagsledighet ger verkligen guldkant i tillvaron.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar