onsdag 12 augusti 2020

Angenäma augustivindar

 

När jag kl 19 cyklade hem från stan, med nyfixade, djärva naglar, så kändes den ljumma augustivinden som en skön smekning mot min kropp. Hela dagen hade skolans lokaler bjudit instängdhet och hetta och jag hade längtat ut.

Väl hemma hade maken startat med maten och vi skulle invänta dottern som jobbade sent, så jag tog lilla vovven och gick en promenad.

Som ljuv musik lät vindens prassel i de stora björkarna som så smått börjat få gula löv. Vinden förde också med sig dofter från skördade rapsfält, fågeldammsfukt och kolonilotternas grönsaksöverflöd.

Det är varma augustidagar och kvällar nu, och det är ljuvligt skönt. Dock faller mörkret tidigare för varje kväll och när daggen dyker upp så börjar det kännas råkallt och man påminns om vad som komma skall.

Men än är det tid att njuta sensommarupplevelser!

Det ska jag och döttrarna med råge göra i helgen, och eftersom maken och jag imorgon kväll är bortbjudna på middag, så blir det några dagars uppehåll här på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar