onsdag 10 maj 2017

Vårstädning!

               
                                                       Peppande bild...??

Min vårstädning, eller detox-period har startat idag! Och oj vad det kändes på eftermiddagen när vi skulle sitta still på personalmötet och höra vår rektor prata om Visioner inför framtiden. Jag frös, hade huvudvärk och var sååå trött!
Typisk första dagarnas kaffe-abstinens.
Jag gick på yoga, åt mat och satt vid köksbordet och broderade nu ikväll. Huvudvärken består, men det är bara att härda ut. Har skrivit en inköpslista, så imorgon fyller jag kylen med grönsaker, rotfrukter, nötter och andra nyttigheter.
Startar nu eftersom maken reste till Italien i morse och blir borta till söndagnatt. Det är lättare att starta när man inte behöver tänka på någon annan än sig själv.
I första hand tänker jag 10 dagar, men vi får se om det eventuellt blir längre. Även om jag inte detoxar för att gå ned i vikt, så är ändå mitt mål denna gång att bli av med de 3 kg som jag dragit på mig i vinter.
...innan det är dags för sommarkilona som brukar smyga sig på.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar