söndag 7 maj 2017

Till mamma



Kära mamma!
 På dessa båda bilder är vi båda 59 år! Jag fyllde det igår. Idag skulle du fyllt 95, samma siffror, men i omvänd ordning!
Jag var vid minneslunden och tände ljus i kväll, borde haft med en bukett gullvivor också, blomman du älskade.
Jag har blivit ordentligt firad i helgen! Maken kom in med vitsippor och juice och sjöng på lördagmorgonen, han hade bakad rågbröd och dukat finfrukost!
På eftermiddagen samlades vi, dina barn till middag. Det blir inte så ofta vi träffas tillsammans, det var liksom du och pappa som var den sammanhållande länken och knutpunkten. Men när vi får till det har vi väldigt trevligt!
På kvällen var maken och jag på bio och såg Kungens val, den filmen hade du tyckt om. Den handlade om den norska kungen under kriget. Du var ju så intresserad av historien i Norge och Sverige under andra världskriget. Tror det var viktiga år i ditt eget liv.
Idag har våra söner med familjer varit här. Det är synd att du aldrig fick träffa mina barnbarn, du skulle älskat dom!

Men kanske vet du redan allt det här. Kanske är du med oss från din plats i himmelen?!
Jag saknar dig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar