måndag 29 maj 2017

Klänningsbekymmer

Hur ska man få sin dotter att förstå att hon är vacker?!??
Hon har en otroligt vacker grön nyans på sina ögon. Med gröna kläder, eller med komplementfärg på kläderna, så strålar hennes blick. Hon har vackra, stora bröst och kan få den mest sexiga klyftan med en urringad top. Hon är lång med fin hållning och bär upp kläder på ett snyggt sätt. Hon har det vackraste leendet med jämna, vita tänder och en fin, rosig hy.
Men tror ni att hon inser det??!
Såklart inte!
Nu är det snart dags för bal, och hon har skickat bilder på olika långklänningar som hon köpt och bara känner sig ful i. Hon är för tjock, hon är för blek och tusen andra negativa saker hon kan komma på, och så blir hon bedrövad och ledsen.

Jag önskar att jag kunde åka ner och gå ut och shoppa med henne. Gå runt i olika butiker och prova tillsammans, ta en lunch, ta en kaffe, köpa klänning, skor och smink och så avsluta dagen med varsin fotvård och varsitt glas bubbel, när allt är inhandlat och hon känner nöjd och glad.
Det skulle vara så roligt!

Men, jag får bara hålla tummarna för att det löser sig. Det är inte läge att dra till Göteborg under skolterminens mest hektiska vecka. Jag fick nöja mig med att leta klänningsmodeller på nätet och messa över några bilder på modeller som jag tror att hon skulle vara fin i.

För den där sagan om Askungen, den tror väl ingen på......??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar