tisdag 23 maj 2017

Mat


I lördags avbröt jag min detox.  Den varade i 10 dagar denna gång. Fick tyvärr inte så bra resultat för mage-tarmar som jag brukar, men jag gick i alla fall ner 2 1/2 kg i vikt.
Har fortsatt med kosthållning inriktad på fisk, skaldjur och grönt men utan bröd och kött. Idag blev det t ex bönpasta med rostade rotfrukter, rosmarin och olivolja. Tyckte inte att bönpastan var någon höjdare, men med egenimporterad olivolja från Mallorca och så den enorma parmesanosten som maken köpte utanför San Remo, Italien, så lyckades jag piffa upp smaken ett snäpp!
Fr om i helgen har jag planerat  lite inslag av vilt och kyckling och jag tänker även baka bröd. Veckohandlar imorgon, som är veckans sista riktiga vardag.

Pratade mat med Hannah, som fixar mina naglar, idag. Hon berättade att hon är totalt likgiltig för mat, avskyr att laga och tycker att det egentligen gör detsamma vad hon äter, för det gör hon bara för att överleva. Skulle det finnas ett piller, så kunde hon lika gärna ta det, påstod hon. Så sorgligt, tänker jag. Maten som är en så viktig och stor del av livet. Alla smaker, olika konsistenser, olika kombinationer, olika kulturer osv i all oändlighet. Inte för att jag är någon stjärnkock, men roligt är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar