onsdag 17 maj 2017

Ja vi elsker....



Denna snap fick jag i förmiddags från en sann patriot, fast halva han är svensk, och jag vet att han har ett gott hjärta även till vårt land. Men idag är det 17 maj, Norges nationaldag, och då är det fest i vårt avlånga grannland.
Maken är faktiskt också halv-svensk och halv-norsk, hans mamma var norska. Men inte har vi firat idag inte. Jag fick t o m lite sura miner från maken, eftersom jag lyckats cykla förbi honom på väg hem från jobbet, utan att varken se, eller höra att han ropade efter mig.....

Men jag var lite trött efter arbetsdagen och lite sen från jobbet, och så skulle jag hinna hem och byta om till kvällens yogapass, så jag hade inte ögon för något annat än hemmet!

Annars idag har jag provat på något nytt. Jag var hos fysioterapeuten, tredje besöket. Har nu noggrant gjort mitt träningsprogram varje dag i 2 1/2 månad och det var dags för återbesök. Jag har känt en liten förbättring, det har tagit udden av smärtan på dagtid, men varje morgon när jag vaknar har jag känt av det onda. Och i fredags var jag och simmade, 1000 meter bröstsim, och vips, så var smärtan tillbaka på heltid igen. Surt!!  Så idag ville han testa stötvågsbehandling på den inflammerade senan i höftpartiet. Jag fick lägga mig på britsen och så gick han lös med en slags borrliknande apparat som i ganska hög hastighet liksom slog mot det onda området. Det var ganska smärtsamt, men uthärdligt eftersom det bara varade 2-3 minuter. Detta ska nu upprepas 3-4 ggr med en veckas mellanrum. Ska också fortsätta med träningsprogrammet, en tuffare variant. Men avstå från bröstsim. Crawl får jag simma, men det kan jag inte.

Kanske ska jag inte ge upp hoppet om att smärtan kommer att ge med sig.
Men nu har jag, Norges nationaldag till ära, sett ett avsnitt av Skam, och nu tänker jag hoppa i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar