tisdag 2 maj 2017

Förbytt!

När jag kom till jobbet kl 8 i morse, var häcken mot matbespisningen fortfarande brun. När jag cyklade ifrån jobbet kl 16.30, lyste den ljusgrön! Som förbytt eftersom små, små blad fullkomligt hade exploderat av dagens sol och lite högre temperatur.

Som förbytta var också eleverna! Tonåringar den här tiden på året blir helt upp och ner. Antingen toktrötta eller också speedade.  Att bedriva vanlig undervisning är närapå hopplöst! Idag hade jag t ex en pojke i nian som satt rakt upp och ner och somnade. Tre elever som kom till lektionen med läskburkar, kycklingbaguetter och en ask chokladbollar. När jag ifrågasatte detta så frågade dom om jag inte ville ha en chokladboll. I en grupp med 14 pojkar och en flicka blev det bara tokerier. Noll fokus på arbete, bara flams och trams.
Och som grädden på moset rektors mail om att; nu måste vi kavla upp ärmarna och försöka få alla elever i mål dessa fem återstående veckor innan betygsättning.

Det är inte utan att jag längtar till sommarlovet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar