lördag 13 maj 2017

Ifrån schlagersoffan

Dricker te, smaskar på torkade äppelringar, bloggar och snapchattar med Norge (ja, alltså inte hela Norges befolkning, men en speciell person i Trondheim) om årets spektakel, dvs schlagerfestivalen. Har ett svalt intresse.  Första halvan satt jag vid symaskinen och hade på radion och lyssnade, då kommer väl egentligen musiken mest till sin rätt. Sen blev mina sommarbyxor klara, och då hamnade jag med kvällsfikat i schlagersoffan.  Lite underhållningsvärde har det ju ändå, så jag kikar väl fram till röstningen. Då lockar min bok vid nattduksbordet betydligt mer!

Den svenska flaggan vajade vackert och kalasbordet var dukat ute i trädgården när vi firade den här lilla prinsessan, som fyllde 2 år igår! Tårtljusen kunde hon blåsa alldeles själv, och med en rosa prinsesskrona av äkta plast, en handväska och randig Pippi-klänning gick hon omkring och sken som en sol hela eftermiddagen!


Nu har alla bidragen framförts. Nu drar jag mig tillbaka till min bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar