torsdag 4 maj 2017

Där ligger man i lä!

Jag har precis tittat på programmet Fest hos Bindefeldt!
Den trädgården! Det växthuset! Den sjöutsikten! Den dukningen! Den maten!

På lördag och söndag ska det vara Fest hos Kullander.
Trädgården....., jag gödslade och beskar rosorna ikväll. Det är faktiskt musöron på björkarna nu. Jag flyttade på några lavendelplantor och satte ner en radda med penséer precis vid ingången. Det blev faktiskt lite fint. Jag gjorde även i ordning en kruka med plantor som jag handlat på Zetas trädgård i lördags. Kryddorna som jag köpte törs jag dock inte plantera ut ännu, temperaturen sjunker rejält på nätterna.
Växthuset....., har jag inget.
Sjöutsikten....., har jag ingen.
Dukningen...., har lagt fram mormors gamla handvävda linneduk på strykbrädan och planerat blommor, vaser, servetter och ljus.
Maten...., och dryckerna, var jag och handlade idag, imorgon kväll ska jag börja förbereda.

Inte ska man jämföra sig och avundas, bara låta sig hänföras och inspireras!

Och fortsätta drömma om att någon gång få ett ställe med sjöutsikt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar