onsdag 15 februari 2017

Trygg i mig själv


Var på uppföljande medarbetarsamtal idag. Det pratades om hur långt vi kommit med det nya pedagogiska forumet på nätet, att skriva in planeringar och bedömningar, det pratades om lönekriterier och var just jag låg i detta "mät-system".
Det kändes bra, jag fick mycket positiv feedback, och så fick jag höra att jag uppfattades som så trygg.
Smakade på det ordet när jag cyklade hem. Det har en betydligt mer positiv klang än ordet präktig, som jag fick höra att jag var i tonåren.  Inte så där tråkigt och grått, utan bara vilsamt och skönt.

För visst är det så, att kanske måste man ha några år på nacken för att faktiskt slå sig till ro i tryggheten. Inte bry sig så om yttre påverkan, utan istället utgå ifrån sin egen kropp, sina egna funderingar och tankar. Inte det yttre utan mer det inre.
Man kan stå stadigt även om det blåser, man är "grounded"som i texten ovan. En väldigt bra text för att beskriva min egen känsla av trygghet just nu, i mitt liv.
Och det känns ju skönt att få bekräftat att den känsla man bär finns i ens aura!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar