onsdag 8 februari 2017

Simultanförmåga


Igår och idag har solen äntligen visat sig! Det kändes underbart! Gråvädret har varit så kompakt och så långvarigt att man knappt märkt att dagarna blivit längre. Men idag var det fortfarande ljus på himlen när jag cyklade hem från jobbet  klockan 16.45, behövde inte ens ha cykellyset på!!
Så mycket piggare man känner sig!!
Så pass pigg att jag satte en pizzadeg, kokade tomatsås och cyklade iväg på ett yoga-pass. Väl hemma därifrån ringde jag några samtal samtidigt som jag kavlade ut min pizzadeg. Satte in den i ugnen medan jag duschade. Svängde ihop en musli och satte bröd-deg medan den svalnade. Åt medan jag sökte boende till en liten resa under sportlovet. Bakade ut brödet samtidigt som jag ringde min syster. Bryggde te och satte mig med virkningen framför tv medan jag väntade på att maken skulle komma hem från föreläsning på tandläkarhögskolan i Huddinge. Han var trött och stupade i säng, själv väntar jag på att brödet ska ha gräddat klart, samtidigt som jag knackar på tangenterna för att få ner dessa rader.
Och så avslutar vi med tandborstning, samtidigt som jag läser några rader ur min bok.
Snacka om simultanförmåga!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar