söndag 12 februari 2017

Dagen idag.....

...den har varit min!

Maken kom hem från skridskoturen med värkande rygg. Han hade halkat till utanför bussen - alltså inte på skridskoisen - och det högg till i sidan, ner mot ländryggen.  En av deltagarna ramlade på tillbakavägen och fick förmodligen axeln ur led, så hemkomsten försenades en knapp timme. Men dom hade haft en fin åkning i vacker vinterskärgård. Solen har också behagat förgylla den här söndagen.
Den solen, gjorde att jag tog fram utestolarna på altanen på framsidan, och faktiskt: sittandes på fårskinn och med dunjacka på, kunde jag inta dagens kaffe i solskenet. Det var ljuvligt skönt!!

Jag har också fått en morsdagshälsning! Från Norge och min bästa väninnas äldste son. Det värmde kan jag säga. Han och hans syster har en stor plats i mitt hjärta! Och i Norge firar man alltså Mors dag i februari.

Så nu har vi firat och avnjutit en härlig söndagsmiddag med honungsmarinerade revbensspjäll, klyftpotatis, gräddsås och sallad. Och självklart ett gott rödvin!!

Nu tar jag min virkning och bänkar mig, tillsammans med maken (som fått massage med Voltaren-salva), framför teven och söndagens svenska thrillerserie  "Innan vi dör".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar