fredag 3 februari 2017

Träningsvärk i skratt musklerna...

... har jag nästan fått ikväll!

Till julklapp gav jag min make en almanacka fylld av olika kulturupplevelser, minst en per månad hela året. Den första var i januari "Spelman på taket". Den andra var nu ikväll "Gula Grodan".



En föreställning som knappast går att förklara! En duktig musiker, en makalös trollkarl och en suverän ordkonstnär. Vi fick vara med om en "saga", till stor del improviserad, magi som inte gick att förstå, underhållande musik och skratt, skratt, skratt. Det var länge sen jag skrattade så att jag nästan fick träningsvärk i käkarna!!!

Och apropå käkar! Maken utnyttjade inte sin julklapp den här gången! Han kom i förra veckan och sa att det var en restplats på en bra kirurgikurs i Helsingfors. Så han fördrog att åka på den kursen och få operera i griskäkar.....

Jag fick istället sällskap av min syster och min äldste son. Vi började kvällen med att sammanstråla för en bit mat och ett glas vin på Frenchi innan föreställningen.


Och som grädden på moset, när jag kom hem så möttes jag av yngsta dottern. Solbränd och fräsch efter sin Malaysia och Thailandsresa. 

Nu avslutar vi kvällen med te och prat vid köksbordet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar