torsdag 16 februari 2017

Hej då huset, vi ses ikväll!

Om någon kommer ihåg Galenskaparnas tv-serie Macken, och framförallt de sista 30 sekunderna i varje avsnitt, när Roger släckt ljuset och ska låsa dörren till Macken efter avslutad arbetsdag, när han tittar kärleksfullt in i lokalen och säger; -Hej då  macken, vi ses i mörrn!

Det är jag nuförtiden! Varje morgon när jag måste ge mig iväg till jobbet, tittar jag mig kärleksfullt omkring innan jag går ut och låser dörren, och jag säger med hög stämma; -Hej då huset, vi ses ikväll!



Förut fanns det ju alltid någon dotter eller åtminstone hund hemma att säja hej då till, men nu får jag nöja mig med huset. Det är ok! Jag tycker ju om min bostad, och det kan den väl få veta!

Älskar att komma hem efter en arbetsdag och kliva in i hallen! Just idag kom jag hem och veckostädade, så nu är det helgfint!
Och det är inte vilken helg som helst som kommer, för nu stundar sportlovsveckan!

Men först en arbetsdag kvar så nu säjer jag;
Hej då bloggen, vi ses i morrn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar