söndag 5 februari 2017

Egen härd är guld värd!


Imorse när jag varit ute och hämtat in dagstidningen och la den på köksbordet, så kände jag bara en sådan kärlek till min lilla plats på jorden. Min egen köksvrå. Här vid bordet avhandlas viktiga samtal och diskussioner, här äter vi frukost, lunch, middag eller fikar, här sitter vi och läser tidningen och dagens post, här sitter jag gärna och virkar, broderar eller handarbetar med något annat samtidigt om jag lyssnar på radio, här lägger vi pussel, här spelar vi kort, här sitter jag och målar naglarna, här sitter jag vid datorn och bloggar varje kväll, här lägger jag upp nybakat bröd eller färdiglagad mat, här dukar jag upp till buffe´om vi är många, här bläddrar jag i receptböcker och skriver nota inför veckohandling, här sitter jag ofta och pratar i telefon.
Kort sagt, här spenderar jag en stor och viktig del av mitt liv. Och jag trivs!!
Det kändes bara viktigt att få visa kärlek till det idag!
Trots att det inte är det där stora, fyrkantiga önskeköket med sjöutsikt!


Upptäckte på instagram idag, att jag sitter modell!! Yes, det är mina händer man kan se på bilden!
Snygga, eller hur! Hon är duktig Hanna, som jobbar på Beauty Barn!

Men nu har den här lördagen gått över i söndag, och jag ska gå och ge min egen säng lite kärlek!
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar