fredag 10 februari 2017

Fullmåne i natt


Jag bilade hemåt ikväll, efter att ha skjutsat hem barnbarnen från dagis och stannat och lekt med dem ett tag, och då hängde månen så starkt lysande som ett runt vackert klot på himlavalvet. Dock var den inte riktigt full. Det sker klockan 01.34 imorgon, dvs om knappt 3 timmar.

Det kan inte hjälpas, men jag tycker det är något magiskt med månen. Den påverkar oss, Min mamma och hennes syster pratade t ex alltid om att dom aldrig kunde sova när det var fullmåne.

Nu har jag läst mig till att just i natt blir månen full i Lejonets tecken och den innehåller även årets första förmörkelse.
I mitt eget stjärntecken (oxens) innebär det att jag kommer att få en energiboost (det säjer jag inte nej till!). Jag borde kasta jobb och allvarsamma tankar åt sidan och satsa helhjärtat på lättsinne, flärd och ett flöde i kärlekslivet (det låter ju underbart, eller hur!).
Bara det att när jag läser om makens stjärntecken (skorpionens) så står det; din yrkesmässiga stjärna stiger.....

Så hur går det då med mitt flöde i kärlekslivet.....???


Februarimånen kallas även för snömåne!
Det är en tid då vi ska acceptera tidigare misstag, förlåta oss själva och göra upp framtidsplaner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar