onsdag 28 oktober 2015

Don´t forget to fly!

 
Ja, vad ska man säga??? Inte blev hon vacker, min "ängel", läxuppgift i skulpturalt broderi på broderikursen. Jag hade idétorka, men kom tillslut att tänka på att jag tidigare gjort roliga gubbar till en utsmyckning på Eriksbergsbiblioteket. Deras ansikten var "skulpterade" i nylonstrumpor fyllda med vadd. Nu provade jag det igen. Den här gången blev det bara en överkropp men med vingar och ett budskap. Don´t forget to fly! Låt inte livet bli för inrutat och enahanda, kom ihåg dina ursprungliga drömmar , lufta vingarna ibland och flyg iväg!!
 
Imorgon "flyger" vi iväg, maken och jag! Det blev inte Mauritzius, det blev inte Bryssel. Men det kommer att bli Omberg. I morgon eftermiddag, efter att maken kommit hem från jobbet, bilar vi iväg med kylväska med mat, regnkläder och vandringskängor till Östergötland för att tillbringa allhelgonahelgen där!
På återseende söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar