tisdag 20 oktober 2015

Mer handarbete!

 
Ikväll tog jag mig tid att montera mina senaste broderier som ingår i förra läxan på broderikursen.
 
 
 
Uppgift 1; Människor i rörelse. Det var grundtrycket i detta som kom bort, så grunden blev i stället lite halvmessyr, två tryck som jag fick sammanfoga till ett och så mina kanotister som jag fick göra om. Det blev inte som jag tänkt, men jag gillar idén och ska göra variationer på denna när jag får tid och lust.
 
 
Uppgift 2: Porträtt. Här gick det inte riktigt heller som jag ville. Fotoutskriften på tyg ska göras med bläckstråleskrivare, men eftersom färgpatronerna var slut och beställningen blev försenad, så hann jag inte vänta, utan skrev med skolans vanliga färgskrivare varpå trycket blev blekt och det går inte att tvätta för då försvinner det helt. Men samtidigt så skulle jag göra ett omslag till 2016 års almanacka och då behöver jag inte tvätta , och så gör det inte så mycket att jag inte är så tydlig. Jag har broderat i stjälk-, kedjestygn och franska knutar. Håret är förstärkt och så har jag omgett mig med blommor och nästa års nyårslöfte; Att vara här och nu! I var stund!
 
Och det ska jag start med omedelbums, för nu behöver jag sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar