söndag 25 oktober 2015

Heter det vintertid?

Så är det slut på sommartiden, och kvällarna blir mörka tidigt.
Kände lite smått olust när jag skulle bila från Västerås, och min brorsdotter, där jag tillbringat dagen. Har ju aldrig kört vår nya bil i mörkerkörning tidigare, allt är ju automatiskt i den. Hur skulle ljuset fungera?
Det gick dock smidigt och enkelt. Den kände av direkt när helljus respektive halvljus skulle kopplas på. Tänker att man blir lite avtrubbad när man inte behöver tänka och göra själv. Har fortfarande svårt att acceptera alla olika symboler som plötsligt lyser på instrumentbräden eller alla pip som plötsligt ljuder av olika anledningar.  Men visst är det skönt att den så snabbt accelererar när man ska köra om, och att den är så tyst.
Så jag vänjer mig nog snart.
Vänjer mig väl även vid mörkret, även om det är den tyngsta biten med denna årstid.
Men, men; förbanna inte mörkret; tänd ett ljus!
Och förresten; heter det vintertid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar