söndag 4 oktober 2015

Söndagkväll

 
Igår förmiddag hade jag varit på massage och cyklade förbi torghandeln när jag kom på att jag kanske kunde hitta någon "gåbortpresent", eftersom vi var bjudna på middag hos goda vänner på lördagkvällen. Den här kransen blev given, så skir och vacker! Hade gärna haft en själv, men hon hade bara en till försäljning.

Det blev en sen lördag, därav inget blogg-skriva igår.

Idag har det varit lite halvsegt. Jag råkade nämligen få i mig avokado igår, hann inte se det förrän jag tuggat sönder en stor klyfta i munnen, och då var det bara att svälja och hålla tummarna. Dvs hålla tummarna för att jag skulle klara av det. Tyvärr gjorde jag inte det, blev snabbt illamående och fick upp alltihop lite senare på kvällen. Det har hänt förut, jag klarar inte av att smälta avokado, kräks direkt. Maken tror att det är ngt med min galla.

Men nu är jag på g igen. Har just satt in en päronkaka i ugnen, vi fick med oss gråpäron hem igår. Medan den gräddar ska jag förbereda en fisk- och skaldjursgryta med rotfrukter och saffran. Lite vin att smutta på och Norah Jones på cd-spelaren.
Då är livet helt ok!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar