fredag 2 oktober 2015

Wine is bottled poetry!

 
Den där känslan när man tar en liten klunk vin och slås av en smakexplosion i munnen som nästan får en att lyfta lite från stolen!

Hade nog inte så stora förhoppningar. Vi var 17 personer från jobbet som besökte en relativt nyöppnad restaurang "Norby 46", lite utanför stadskärnan. När jag bad om ett glas vitt vin till den wokade gösen, så fick jag ingen förfrågan om vad jag ville ha, kanske hade dom bara en sort.
Jag är dessutom lite kinkig med vita viner, tycker det är lite svårt att hitta riktigt goda.

Men det här var så bra!! Jag frågade i kassan när jag betalade och fick se flaskan. Nu har jag googlat på det, en vacker vingård i hjärtat av Bordeaux. Tänk att få åka dit och sitta i deras vinkällare och prova viner! Vilken lycka. Det distribueras tyvärr inte till systembolaget, så ska man ha tag i det får man väl gå till restaurangen igen, eller som sagt, resa till Bordeaux.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar