onsdag 21 oktober 2015

Dagens WOW-moment!

 
Jag tror faktiskt att jag är väldigt bra på WOW-moments!
 
Som idag; jag hade en inställd lektion, och istället för att sätta mig och ta itu med pappershögarna på skrivbordet, unnade jag mig att åka och träna innan nästa lektion skulle börja. Det var så skönt.
 
Eller som då även arbetslagsmötet var inställt, så skyndade jag mig hem för att gå en långpromenad med vovven, innan solen gick ned. Vi gick i skogen, det doftade av våt mylla och förmultnade löv, gångstigen var täckt av asplöv, och medan jag stod alldeles stilla och bara insöp dofterna så dalade asplöv ned över mig, som ett stilla, tyst snöfall. Det var så vackert.
 
Och eftersom dottern tog hand om matlagningen ikväll, så istället för att ta hand om tvättkorgen som var full, satte jag mig med ett broderi. Det var så meditativt.
 
Jag tror också att jag är bra på att tänka på, och vara tacksam för mina WOW-moments!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar