lördag 7 februari 2015

Stickat



Jag har haft stickningar på gång sedan i somras.
Det började med den första "Pytt i panna-sjalen" då vi var på semester i Hunnebostrand, sen fortsatte det med ytterligare två sådana sjalar, fast i olika garn.  Alla dessa sjalar blev till julklappar, men jag blev så förtjust i synnerhet i den blå, att jag tänker sticka mig en sådan till mig själv. Och så blev det fyra par tofflor till äldsta dottern.  På bilden är de två senaste, som jag tog ur tvättmaskinen ikväll. De två första fick äldsta dottern i julklapp. Dom har så kallt på golvet, i sin källarlägenhet i Göteborg, så jag kom på att det vore bra att ha några gäst-tofflor i hallen, så att folk fick ha varma fötter, medan dom var på besök. Dottern ska alltså få även dessa par, jag ska ta med dom när jag åker till Göteborg.

 
Det är nu vetenskapligt bevisat att stickning har en lugnande inverkan på utövaren, så stickning är faktiskt nästan som en form av yoga.
Och med det fortsätter Februari att vara fridfull!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar